شرکت طراحی سایتوبلاگشروع کسب و کاروردپرس چیست؟ چرا در طراحی سایت از آن استفاده می شود
وردپرس چیست؟ چرا در طراحی سایت از آن استفاده می شود

وردپرس چیست؟ چرا در طراحی سایت از آن استفاده می شود

ما می توانیم وردپرس را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا تعریف کنیم کار اصلی آن طراحی سایت است و از طریق آن می توانید وب سایت خود را به راحتی طراحی، ایجاد و مدیریت کنید

ما می توانیم وردپرس را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا تعریف کنیم کار اصلی آن طراحی سایت است و از طریق آن می توانید وب سایت خود را به راحتی طراحی، ایجاد و مدیریت کنید، خواه این سایت یک وبلاگ شخصی ساده باشد یا یک وب سایت بزرگتر مانند مجله خبری، به دلیل سادگی و سهولت راه اندازی وردپرس (WordPress) و توانایی زیاد در گسترش و سازگاری، می توانید آن را در هر تصویری که می خواهید به نمایش بگذارید. با ما همراه باشید تا به سوال وردپرس چیست از تمامی جوانب پاسخ دهیم. این نوع از سایت ها برای طراحی سایت فروشگاهی لباس کار نمی تواند گزینه خوبی باشد.

ویژگی ها و مزایای وردپرس

این سیستم مدیریت محتوای قدرمتند امکانات و قابلیا های ویژه ای دارد که می تواند شما را شگفت زده کند، اگر از این موارد به درستی استفاده شود و همانطور که درنظر گرفته شده است مورد استفاده قرار گیرند، سایت شما بی نظیر خواهد شد. به برخی از این امکانات می پردازیم:

سیستم رایگان و  منبع باز

اوپن سورس یا متن باز یا منبع باز

این یک مزیت بزرگ از یک سیستم قدرتمند مانند وردپرس است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در هر زمان آن را به رایگان دریافت کرده و کد منبع آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن را تغییر دهید. افزودن ویژگی های جدید به آن، ایجاد قالب های سفارشی برای آن، یا حتی مشارکت در ساخت هسته اصلی آن، رفع خطاها و توسعه و بهبود عملکرد آن، پس از آن یک سیستم قوی و سریع در حال توسعه است و این مزیت بزرگی است.

نصب و به روز رسانی آسان

وردپرس با یک سیستم نصب بسیار آسان راه اندازی خواند شد، فقط کافیست دو مرحله را پشت سر بگذارید، و اگر در نظر بگیریم که وارد کردن اطلاعات پایگاه داده یکی از مراحل ضروری در هر سیستم است، می توان حتی گفت با یک مرحله نصب می شود، جدا از روش نصب آسان آن، اکثر میزبانی ها دارای ویژگی نصب خودکار و آماده وردپس هستند، وردپرس با یک کلیک و واقعا فقط با یک کایک نصب می شود و جالبتر اینکه با یک کلیک میتوانید وردپرس را به روز رسانی کنید. یکی از انواع سایت هایی که می توان برای ورپرس از آن استفاده کرد، طراحی سایت شرکت آسانسوری می باشد.

نصب وردپرس با یک کلیک

قالب های متنوع و انعطاف پذیر

انعطاف پذیری وردپرس در محدوده افزونه های نرم افزاری متوقف نمی شود، بلکه دارای یک سیستم قالب پیشرفته نیز می باشد و بسیاری از قالب های رایگان عالی را خواهید یافت که می توانید به راحتی آنها را از طریق کنترل پنل نیز نصب کنید. قسمت های قالب و سفارشی کردن آن به دلخواه شما قابل تغییر است. این نوع از ویژگی سایت های وردپرسی می تواند برای طراحی سایت کیف و کفش و طراحی سایت لوازم دکوری بسیار مناسب باشد.

افزونه های وردپرس

گنج واقعی در افزونه های متعددی است که سایت وردپرس در اختیار کاربران خود قرار می دهد، که توسط هزاران طراح در سراسر جهان طراحی شده است و شما تصور نمی کنید که بتوانند به صورت رایگان در دسترس باشند و بتوانید بدون هیچ گونه هزینه ای از آن بهره مند شوید، و البته تعدادی از آنها با هزینه ای مناسب قابل خربد هستند. افزونه های ورد پرس می تواند یکی از گزینه هایی باشد که برای طراحی سایت پادکست بسیار مناسب است.

اینها افزونه هایی هستند مانند یک رویا، شما فقط باید آرزو کنید و ارزویتان سریع برآورده می شود. افزونه هایی هم برای بهبود رتبه سایت شما در SEO و موتورهای جستجو وجود دارد. افزونه هایی برای برخورد با خدمات مختلف Google مانند Google Analytics وجود دارد. افزونه هایی برای بهبود عملکرد وبلاگ شما با برنامه های وابسته وجود دارد. افزونه های آماده ای برای نمایش تبلیغات در سایت شما وجود دارد، اعم از تبلیغات خصوصی یا تبلیغات Google AdSense و بسیاری دیگر ..

صحبت کردن در مورد Plugin ها یک مکالمه جذاب است که تمامی ندارد و اگر بخواهیم مثال های بیشتری از این افزونه های حذاب بزنیم قطعا حوصله آن را نخواهید داشت.

دوست موتورهای جستجو

وردپرس به شما امکان می دهد از طریق برخی تنظیمات که در کنترل پنل مشاهده می کنید، پیوندها به مقالات خود را کنترل کنید، همچنین چندین قالب پیش فرض ساده را که از استانداردهای وب پیروی می کند، در اختیار شما قرار می دهد و می توانید یکی از افزونه های بهینه سازی SEO را نصب کنید مانند Yoast که خیلی چیزها بهتر هم می شود.

وردپرس چه تاثیری در سئو سایت دارد

امنیت بالا در WordPress

وردپرس با در نظر داشتن حفظ امنیت همیشه توسعه داده شده است، بنابراین اجرای هر وب سایتی روی هسته وردپرس کاملا ایمن است و جای نگرانی ندارد. اگر محیط مناسب (Hosting) و تنظیمات مورد نیاز WordPress را رعایت کنید و سعی نکنید که هر چیز خوبی را به راحتی وارد پروژه کنید، امنیت وردپرس تضمین شده است و خودش به تنهایی مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

پشتیبانی از رسانه های مختلف

وبلاگ نویسی در وردپرس فقط به متن محدود نمی شود بلکه می تواند فیلم ها، تصاویر و بسیاری موارد دیگر را مدیریت کند. وردپرس از Embed پشتیبانی می کند که در آن می توانید ویدیوهای YouTube، عکس های اینستاگرام، توییت ها و SoundCloud، فیلم های آپارات، نقشه گوگل و تهران من و هر چیزی که Embed را پشتیبانی میکند را با قرار دادن URL در پست خود جاسازی کنید. حتی می تواند به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا ویدیو را در نظرات قرار دهند.

منظم و مرتب

وردپرس یک سیستم با طبقه بندی مجزا را ارائه می دهد که از طریق آن می توانید مقالات خود را به بیش از یک روش با توجه به نیاز خود دسته بندی کنید، ترتیب و سازماندهی به “ساختار مقاله” گسترش می یابد که در آن شما همچنین می توانید هر مقاله را بر اساس نوع آن، مثلا ویدئو، صوت و متن، طبقه بندی کنید. توجه داشته باشید گزینه های بیشتری هم می توانند در دسترس باشند، مانند نقل قول، گالری تصاویر و غیره که همگی آنها در معماری داخلی WordPress توسعه داده شده اند.

مهمتر از همه، اگر شما نیاز به دسته بندی و ترتیب مقالات خود به شیوه ای پیشرفته تر دارید تا متناسب با ایده سایت شما باشد، این امکان وجود دارد که انواع جدیدی از مقوله ها یا مقالات را از طریق یک نوع پست سفارشی آسان و انعطاف پذیر و امکان رابط برنامه نویسی Taxonomy که در هسته وردپرس است، سفارشی اضافه کنید مرتب بودن یکی از گزینه های مهمی می باشد که برای طراحی سایت رستوران بسیار مهم می باشد.

ویژگی های بیشتر

بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارد که هنگام استفاده از وردپرس به تنهایی آنها را کشف خواهید کرد، از جمله: سیستم نظرات، صفحات، عضویت، سایت چند زبانه، منوهای سفارشی و غیره.

در واقعیت همه چیز انقدر زیبا نیست

معایب استفاده از وردپرس

این مزایا که در بالا به آن ها اشاره شد تلاش یک تیم فوق العاده و پرتلاش در توسعه هسته وردپرس بودند، البته دروغ نیستند و همه این محاسن را ورد پرس دارد، اما اگر از وردپرس خوب استفاده شود! طراح یک سایت اگر مسلط و متخصص باشد می تواند خروجی نهایی شما را با همین کیفیت بگیرد و سایت شما را طراحی کند. اما مسائل بسیاری هستند که جلوی این اتفاق را می گیرند و این مواردی که به آنها اشاره خواهیم کرد ثابت کرده است که به ندرت افراد متخصص و آگاه از این سیستم مدیریت محتوای محبوب و معروف در جهت توسعه اهداف یک سایت استفاده می کنند.

معایب وردپرس

وردپرس همانطور که مزایای بسیاری دارد و اگر از آن به درستی استفاده شود برای شما ارزش آفرینی خواهد کرد، در کنار آن مشکلاتی هم دارد که همیشه دوست زشت جدایی ناپذیر این پلتفرم طراحی سایت قدرتمند هستند و به نظر من خواهند بود. به این موارد بصورت موشکافانه خواهیم پرداخت و بسیازی از مشکلاتی که قطعا به آنها خواهید رسید و گریبان گیر شما خواهند شد را با دقت تمام بررسی و عنوان خواهیم کرد.

در مطلبی دیگر مواردی در خصوص معایب و ایراداتی که وردپرس دارد یا می تواند داشته باشد، نوشته شده است. پیشنهاد میکنم حتما ما را دنبال کنید و معایب و ایرادات وردپرس را هم مطالعه کنید، ما مواردی خواهیم گفت که در کمتر رسانه ای شاید به آنها اشاره شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

محسن

مطالب خوبی در مورد وردپرس به دور از غرض ورزی بیان نمودید با سپاس

۱۴۰۰/۷/۲۸

دیدگاه شما

ثبت