خانهوبلاگبرنامه نویسیMinimal reproducible example چیست؟
Minimal reproducible example چیست؟

Minimal reproducible example چیست؟

نسخه MRE یک ورژن ساده شده از پروژه است که به منظور دیباگ کردن بخش بخصوصی از پروژه ایجاد شده اند و از فضای پیچیده و کل پروژه فاصله گرفته است و قابلیت اجرا و ران کردن بصورت مستقل را دارا می باشد، ایجاد شده است.

نسخه خیلی ساده و مختصر از پروژه شما است که فقط به منظور رفع باگ ایجاد شده است و از پیچیدگی های عجیب و غریب که زیرساخت شما دارد به دور است، یعنی فقط ماژول ها و بخش بخصوصی از سورس کد که باید زیر ذره بین باشد در این نسخه اضافه می شود.

علت استفاده

حتما شما برای راه اندازی یک پروژه واقعی که بصورت عملیاتی قرار است از آن استفاده شود از ده ها و یا حتی صد ها قطعه کت و پکیج های متنوعی استفاده کرده اید که مجموع همه آن به خوبی کار نمی کند و در بخشی دارای خطا و باگ هستید که به دنبال حل آن هستید.

از هر کسی سوال میپرسید و مشکل را مطرح میکنید پاسخی به شما می دهد که در محیط خاص و پیچیده شما یا کار نمی کند و یا اصلا موضوع اصلی و باگ شما ارتباطی با آن بخش ندارد.

گاها پیش می اید که به دلیل قرار گرفتن در وضعیتی پیچیده از نشر استفاده از ابزار ها و لایبرری های متنوع امکان دیباگ و پیدا کردن مشکل سخت می شود و در مورد سوال بخصوصی که دارید به نتیجه دلخواه نمیرسید و به هر جوابی که میرسید میبینید به دلیل وجود شرایط دیگری برای شما کار نخواهد کرد.

تنها راه رفع مشکل و حل این باگ ساختن یک نسخه Minimal reproducible example از پروژه است که فقط و فقط آن لایبرری ها و پکیج های مورد استفاده که مختل شده است و باگ دارد به این نسخه اضافه می شود.

مزایای ساخت

در برخی اوقات به راحتی با ساخت نسخه MRE یا همان Minimal reproducible example مشکل حل می شود و شما متوجه این خواهید شد که کدام پکیج یا بخش از سیستم کارخرابی کرده است و اگر هم باگ پیدا نشد با انتشار این نسخه در Community ها و یا دوستان و آشنایان امکان دیباگ کردن پروژه به دور از پیچیدگی های پروژه نهایی میشر خواهد شد و تداخلات پیش آمده قابل بررسی و رد یابی خواهند شد.

آموزش راه اندازی

اینکه چگونه و در چه بستری این نسخه حداقلی از محصول ساخته شود به این بستگی دارد که با چه پکیج منیجری استفاده می کنید و چه زبان های برنامه نویسی ای پروژه شما اجرا خواهند شد.

  • اگر در انجین فوق العاده داکر کار میکنید و پروژه شما در کانتینر اجرا می شود به راحتی میتونید یک داکر ایمیج بسازید و فضای مناسبی با مخلفات مورد نیاز در اختیار مخاطب قرار دهید.
  • می توانید یک ریپازیتوری تست با هر نامی در گیت هاب درست کنید و فقط بخش مشخص و مدنظرتان را در آن قرار دهید که بصورت کامل بیلد شود و فایل استفاده باشد.
  • جهت ساخت سورس کد بصورت MRE می توانید از سایت ها و ابزار های آنلاینی استفاده کنید که به همین منظور ساخته شده اند و در فضای ابری و بصورت Cloud حتی امکان بیلد کردن و ران کردن پروژه را به مخاطب شما می دهند.

وب سایت های ساخت پروژه آنلاین

سایت های بی نظیری با امکانات کامل یک IDE و بیلد سیستم های مورد نیاز شما وجود دارند که می توانید تقریبا هر پروژه ای با هر زیر ساختی را در آنها بصورت آنلاین و به راحتی ایجاد کنید. کار کردن با این سایت ها ساده است و پس از ورود و ثبت نام با خواندن چند خط از داکیونت آن ها می توانید نیازتان را برآورده سازید. با برخی از این وب سایت ها آشنا شوید:

  • جی است فیلد معروف (JSFiddle)
  • وب سایت استک بلیتز (StackBlitz)
  • کد سندباکس (CodeSandbox)
  • سایت کد پن (CodePen)

این وب سایت ها برای پلتفرم ها و فریم ورک ها معروف و مشهور Template های از پیش تعریف شده ای دارند که می توانید به راحتی مثلا برای وب سایت Next.js یا اپلیکیشن های React و Vue و هر فریم ورک معروفی مانند Tailwind استفاده کنید و نسخه آزمایشی از سورس کد خود را ایجاد کنید و در کامیونیتی ها به راحتی منتشر و استفاده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت