خانهوبلاگشروع کسب و کارچرا طراحی سایت در سئو موثر است؟
چرا طراحی سایت در سئو موثر است؟

چرا طراحی سایت در سئو موثر است؟

در دنیای دیجیتالی امروز که در آن تعامل با مشتری اهمیت فراوانی دارد تمامی کسب و کارها باید برای موفقیت بیشتر نقش طراحی وب سایت در SEO را بشناسند. طراحی وب سایت جذاب بر رتبه بندی موتورهای جستجو یا SEO تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله قصد داریم اهمیت طراحی وب سایت در سئو را بررسی کنیم.

طراحی سایت چیست؟

قبل ازاینکه وارد بحث اهمیت طراحی سایت در سئو شویم ابتدا با مفهوم طراحی سایت چیست، آشنا شویم. طراحی سایت یا Web Desing فرایند مربوط به ساخت و طراحی یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع رسانی و معرفی شرکت یا فروش محصولات کاربر می باشد.

چرا طراحی سایت در سئو موثر است؟

سئو به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد و کاربرد آن بهینه سازی وب سایت و محتوای آن جهت بالابردن رتبه سایت شما در نتایج گوگل می باشد. اگر شما بتوانید در نتایج گوگل رتبه بالاتری کسب کنید، مطمئنا وب سایت شما ترافیک بیشتری خواهد داشت. لذا توجه به این نکته الزامی است که شما روی طراحی وب سایت و سئو تمرکز بیشتری داشته باشید تا کسب و کار شما بتواند در نتایج گوگل رتبه بالاتری دریافت کند.

برای اینکه کاربران در وب سایت شما به مشتری تبدیل شوند، ابتدا باید بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند که قابلیت پیدا شدن در نتایج گوگل بخشیش به طراحی وب سایت شما بستگی دارد.

مهمترین ویژگی در طراحی سایت از نظر سئو

در اینجا باید به جنبه های خاص سئو و بهینه کردن آن بپردازیم. کار اصلی طراحی سایت سئو توسط طراح مشخص می شود ولی چند نکته وجود دارد که از نظر سئو باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید:

کدها

یکی از کارهای اصلی طراحان وب سایت استفاده از کد های CSS و HTML  می باشد. برخی طراحان برای طراحی وب سایت خود از فلش استفاده می کنند که در ظاهر شاید جذاب به نظر برسد ولی بهینه سازی آنها مشکل ساز خواهد شد. لذا باید بدانید که برای کیفیت سئو سایت خود از فلش استفاده نکنید.

خوانا بودن طراحی سایت

در ابتدا طراح سایت باید با فونت ها و سایز های استفاده شده در محتوا آشنایی کامل داشته باشد. متن ها باید در قسمت های مختلف نوشته شوند که کاربر بتواند به راحتی آنها را بخواند.

موبایل فرندلی بودن

این روزها استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها برای جستجو در گوگل همیشه در دسترس کاربر قرار دارند. موبایل فرندلی بودن شانس شما را در کسب رتبه های بالا افزایش می دهد. اگر طراحی سایت ریسپانسیو باشد بهترین راه برای موبایل فرندلی خواهد بود. ریسپانسیو بودن از تکراری بودن محتوای شما جلوگیری می کند چرا که با رعایت کردن آن شما به نسخه موبایلی از سایت خود نیاز ندارید.

استفاده از تصویر بهینه

باید به این نکته توجه کنید که متن تنها عنصر سایت نیست که نیاز به بهینه سازی دارد بلکه طراح سایت باید از عکس های بهینه شده در سایت خود استفاده کند تا سرعت سایت نیز بالا برود. علاوه بر این تمامی عکس ها می بایست با نام های مشخصی در سایت بارگذاری شوند که از نظر سئو مهم هستند. چرا که اسم فایل توسط موتور جستجو به کاربر نشان داده می شود.

سایز فایل

تصاویری که بزرگ و با کیفیت هستند نیز در سایت شما جذاب می باشند ولی طراح باید این را بداند که بزرگ بودن اندازه تصویر ممکن است کیفیت آن را کم کند. تصویری که بزرگ باشد سرعت بارگذاری آن کم می باشد که این امر رتبه های سایت شما در موتور جستجو را کاهش می دهد.

تگ های Alt

در سایت شما تمامی تصاویر باید از نظر تگ Alt بهینه شوند. توضیحات این تگ ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای عکس را به درستی تشخیص دهد و کاربر می تواند با نگه داشتن ماوس روی عکس توضیحات را بخوانند.

ساختار URL

در طراحی سایت برای محتوا از خط فاصله برای جدا کردن کلمات در آدرس استفاده کنید و کلمات کلیدی را در آن قرار دهید. استفاده کردن از URL باعث می شود که آدرس سایت شما در ذهن کاربر باقی بماند.

سرعت بارگذاری صفحه چه تاثیری در سئو دارد؟

سرعت بارگذاری صفحه در طراحی وب سایت برای سئو بسیار مهم است. به این دلیل که کاربر با سرعت بالا صفحه را بارگذاری می کند و رتبه بندی موتورهای جستجو نیز افزایش می یابد.

نکات مهم در بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه

بهینه سازی اندازه تصویر

تصاویر بیشترین تاثیر را در سرعت بارگذاری دارند. با استفاده از ابزارهایی مانند پلاگین های فشرده سازی تصویر می توان تصاویر را بدون آنکه کیفتشان کم شود نیز فشرده نمود. استفاده از فرمت JPEG ،PNG، SVG می تواند تصاویر را نیز درست و به جا بارگذاری کند.

کاهش درخواست های HTTP

سعی کنید در سایت درخواست های HTTP مورد نیاز جهت بارگیری صفحه وب را کاهش دهید. چند فایل CSS و جاوا اسکریپن را در نسخه های کوچک ترکیب کنید و از کش مرورگر استفاده نمائید تا کاربر بتواند سایت شما را سریع تر بارگذاری کنند.

برندسازی و طراحی سایت

طرح های رنگی، تایپوگرافی، فونت ها و عناصر بصری ثابتی در سایت خود به کار ببرید. همچنین سعی کنید از تصاویر به صورت استراتژیک جهت تحریک احساسات و انتقال آن به کاربر استفاده کنید.

طراحی سایت مهمتر است یا سئو؟

در برخی سایت ها سئو به درستی رعایت نشده است و در اینجا طراحی سایت می تواند بد بودن سئو را بپوشاند و به طور برعکس هم ممکن است اتفاق بیفتد که طراحی سایت بد باشد ولی سئوی خوب و درست بتواند سایت را بالا ببرد. لذا نمی توان گفت که طراحی سایت بهتر است یا سئو چرا که هر دو در کنار هم می توانند یک سایت بهینه و هدفمند ایجاد کنند.

و در کل باید بدانید که طراح و متخصص سئو هر دو برای ساخت یک سایت عالی که در رتبه بندی گوگل اول باشد نیز باید همکاری لازم را داشته باشند. طراحی وب سایت می تواند رتبه بندی موتورهای جستجو را افزایش دهد. با رعایت عناصری نظیر ناوبری کاربر پسند، سرعت بارگذاری صفحه، طراحی واکنش گرا، محتوای درست و قانع کننده، بهینه سازی موبایل، برند سازی می توانید طراحی وب سایت خود را برای سئویی هدفمند بسازید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت