VPS یا سرور مجازی چیست؟

VPS یا سرور مجازی چیست؟

VPS شکلی از میزبانی ابری چند مشتری است که اجازه می دهد منابع سرور مجازی از طریق اینترنت از طریق ارائه دهنده میزبانی یا ارائه دهنده خدمات ابری در اختیار کاربر قرار گیرد.

VPS شکلی از میزبانی ابری چند مشتری است که اجازه می دهد منابع سرور مجازی از طریق اینترنت از طریق ارائه دهنده میزبانی یا ارائه دهنده خدمات ابری در اختیار کاربر قرار گیرد. یک سرور خصوصی مجازی (virtual private server) با استفاده از تکنیکی به نام مجازی سازی یک سرور فیزیکی را به چندین سرور مجازی تقسیم می کند. اگرچه این سرورها سخت افزار یکسانی دارند، اما هریک از آنها سیستم عامل و برنامه های کاربردی خاص خود را دارند و بخشی از منابع فیزیکی سرور را ذخیره می کنند.

VPS سرور چگونه کار می کند؟

سرور چیست؟

ایده اصلی ایجاد چندین سرور مجازی (VPS) با تقسیم یک سرور فیزیکی واحد است و از عناصر زیر تشکیل شده است:

VPS Node

این گره سخت افزار فیزیکی است که تعدادی از سرورهای مجازی را تغذیه می کند.

Hypervisor

نرم افزاری که منابعی مانند هارد دیسک و RAM را نظارت، مدیریت و تخصیص می دهد و این منابع را جدا می کند تا از دسترسی هر سرور مجازی به منابع اختصاص داده شده به سرور دیگر جلوگیری کند.

سرور مجازی (Virtual Server)

این سرور تحت پارتیشنی که توسط مانیتور ماشین مجازی به آن اختصاص داده شده اجرا می شود. به نظر کاربر به عنوان یک سرور خصوصی با سیستم عامل و برنامه های کاربردی خاص خود ظاهر می شود و این کاربر می تواند سرور پیش فرض را پیکربندی یا راه اندازی مجدد کرده یا برنامه های جدیدی را بر روی آن نصب کند بدون اینکه بر گره اول تأثیر بگذارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت