شرکت طراحی سایتوبلاگشروع کسب و کاراینترنت اشیا یا IoT چیست؟
اینترنت اشیا یا IoT چیست؟

اینترنت اشیا یا IoT چیست؟

IoT یا اینترنت اشیا که در فارسی برگردان شده ی عبارت انگلیسی The Internet of Things می باشد و همیشه بصورت مخفف IoT مورد استفاده قرار میگیرد، نسل جدید اینترنت که امکان کنترل چیزهای اطراف ما را فراهم می کند

اینترنت اشیا چیست؟ IoT یا اینترنت اشیا که در فارسی برگردان شده ی عبارت انگلیسی The Internet of Things می باشد و همیشه بصورت مخفف IoT مورد استفاده قرار میگیرد، نسل جدید اینترنت که امکان کنترل چیزهای اطراف ما را فراهم می کند و به یکدیگر متصل می شود تا داده ها را برای انجام وظایف خاص در اینترنت ارسال و دریافت کند.

اینترنت اشیا چیست؟

منظور از اشیاء همه دستگاه ها و ابزارهایی هستند که می توانند در اینترنت کار کنند و می توانند داده هایی را که از محیط اطراف خود گرفته است، با استفاده از حسگرها و پردازنده های داخلی و همچنین رسانه های ارتباطی جمع آوری، ارسال و پردازش کنند. آنها اغلب دستگاههای متصل یا هوشمند نامیده می شوند، زیرا می توانند با سایر دستگاههای متصل به آنها از طریق روشی که به آن ارتباط ماشین به ماشین گفته می شود، ارتباط برقرار کنند . همچنین قادر به تعامل با اطلاعاتی است که از دستگاه دیگری ارسال می شود. انسانها می توانند برای پیکربندی و دستورالعمل ها یا دسترسی به داده ها با آن تعامل داشته باشند، اما بیشتر کار خود را بدون دخالت انسان انجام می دهد.

وجود چنین دستگاه هایی به لطف همه عناصر کوچک یک تلفن هوشمند که امروزه به وفور در دسترس هستند امکان پذیر است. علاوه بر این ، همیشه متصل بودن به اینترنت برای شبکه های خانه یا محل کار ما عادی است.

مثالهای متداول و شایع از اینترنت اشیا (IoT) برنامه های کاربردی در خانه چراغ برق، تهویه مطبوع و بخاری، و دروازه خانه الکترونیکی. در کارخانه ها ، اینترنت اشیاء می تواند دستگاه های تولیدی مختلف مجهز به سنسورها مانند پردازش سفارش ، ارتباط بین واحدهای مختلف زنجیره تولید و کارکرد ماشین آلات لازم را در خود جای دهد.

تاریخچه IoT

اگرچه ایده اینترنت اشیاء یا IoT در اوایل دهه 1980 مورد بحث قرار گرفت، این اصطلاح در شکل فعلی آن به محقق کوین اشتون از MIT در 1999 بر می گردد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت