شرکت طراحی سایتوبلاگشروع کسب و کارآموزش ساخت ایمیل در پلسک
آموزش ساخت ایمیل در پلسک

آموزش ساخت ایمیل در پلسک

جهت ایجاد و مدیریت ایمیل ها در کنترل پنل پلسک شما باید ابتدا وارد پنل پلسک هاست خود شوید. اگر هاست شما Plesk می باشد از طریق این آموزش می توانید برای خود ایمیل ایجاد کنید و یا ایمیل های موجودتان را ویرایش و مدیریت نمائید.

جهت ایجاد و مدیریت ایمیل ها در کنترل پنل پلسک شما باید ابتدا وارد پنل پلسک هاست خود شوید. اگر هاست شما Plesk می باشد از طریق این آموزش می توانید برای خود ایمیل ایجاد کنید و یا ایمیل های موجودتان را ویرایش و مدیریت نمائید.

آموزش ایجاد ایمیل در Plesk

از منوی کناری وارد منوی Mail شوید، صفحه ای که باز می شود شامل چندین تب خواهد بود که تب اول با نام Email Addresses بصورت پیش فرض باز است. در این تب شما می توانید لیست ایمیل های از قبل ایجاد شده را ببینید. البته اگر در اولین ورودتان به بخش ایمیل ها هستید احتمالا این لیست خالی است و باید اولین ایمیل را ایجاد نمائید.

نکته: دسترسی دیگری به همین بخش ایمیل ها از منوی Websites & Domains در پلسک وجود دارد که به همین صفحه می آید، اگر دقت کنید آیکونی با نام Email Addresses وجود دارد که اگر آن را نیز انتخاب می کردید دقیقا به همین صفحه ایمیل ها هدایت می شدید، هر کدام را انتخاب گردید فرقی نمی کند، ادامه دهید.

بر روی دکمه Create Email Address کلیک کنید؛ صفحه ساخت ایمیل جدید باز خواهد شد، فقط کافیست فیلد های مورد نیاز را مطابق اطلاعات زیر پر کنید.

در جلوی باکس Email address باید نام ایمیل مورد نظرتان را که می خواهید بسازید وارد کنید. البته دقت نمائید که @ و نام دامین شما از قبل نوشته شده است، فقط باید آدرس ایمیل را تا قبل از @ بنویسید. بعنوان مثال اگر می خواهید ایمیل info@paydarsamane.com را بسازید،شما در این فیلد فقط کلمه info را می نویسید.

تیک گزینه Access to the Customer Panel را غیر فعال کنید، اگر فقط می خواید برای کاربر ایمیل تعریف شود. این گزینه را اگر فعال کنید ایمیلی که ایجاد می کنید بعنوان یک کاربر پلسک تعریف می شود و امکان ورود به کنترل پنل را خواهد داشت. پس اگر فقط قرار است کاربر جدید فقط از ایمیل استفاده کند و به اکانت Plesk شما دسترسی نداشته باشد تیک این قسمت را بردارید.

در دو فیلد بعدی رمز عبور میل باکس را وارد کنید که در هنگام ورود به ایمیل مورد نیاز خواهد بود.

حجم مربوط به میل باکس هم بصورت پیش فرض بر روی چیزی که تنظیم شده است پر شده است، اگر می خواهید ان را نادیده بگیرید می توانید حجم مورد نیازتان را وارد کنید، در غیر این صورت به حجم پیش فرض اکتفا کنید و این تغییری در این گزینه ندهید.

باکس آخر هم همانطور که از نامش مشخص است توضیحات این وب میل می باشد، نیازی نیست چیزی بنویسید، می توانید روی دکمه OK کلیک کنید و ایمیلتان را بسازید. کار تمام است و ایمیل شما ساخته شده، برای ورود، ارسال و دریافت از طریق این ایمیل میتوانید اقدام کنید

ورود به ایمیل در کنترل پنل پلسک

اگر ایمیتان قبلا ساخته شده است و می خواید وارد آن شوید برای مدیریت ایمیل های خود باید از طریق آدرس http://webmail.yourdomain.com اقدام نمایید، البته دامین خودتان را جایگزین این آدرس کنید.

http://webmail.yourdomain.com

اگر آدرس بالا در مرورگر باز کرده باشید صفحه لاگین ایمیل باز خواهد شد، فقط کافیست نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید. نام کاربری در اینجا منظور همان ایمیلتان بطور کامل با  @ و نام دامنه شما است.

امکانات اضافی ایمیل ها در Plesk

ساختن ایمیل در پلسک شامل امکانات و تب های دیگری نیز وجود دارند که امکانات اضافی و کمکی به ایمیل اضافه می کند، توضیح مختصری راجع به هر کدام می نویسیم اگر مورد نیازتان بود می توانید استفاده نمائید:

Forwarding

این امکان را فراهم می کند تا تمام ایمیل های دریافتی را به یک ایمیل دیگر فوروارد کنید، می توانید ایمیل دیگری انتخاب کنید تا ایمیل های دریافتی به این صندوق را در جای دیگری دریافت کنید.

Email Aliases

اگر نام های ایمیل دیگری می توانید برای این میل باکس ایجاد کنید می توانید در قسمت Aliases آن ها را اضافه کنید، در این صورت شما چند ایمیل خواهید داشت که در یک میلباکس مدیریت می شوند

Auto-Reply

اگر میخواهید بلافاصله بعد از دریافت هر ایمیل، خود سیستم بصورت اتوماتیک پاسخی برای ارسال کننده بفرستد می توانید متنی بنویسید و این آپشن را فعال کنید. مثلا پیام تشکری یا پیامی مبنی بر اینکه به زودی با آن تماس خواهید گرفت.

Antivirus

سرویس آنتی ویروس ایمیلی هم کاملا به تنظیمات سرور شما بستگی دارد، برای پاک سازی کنترل ایمیل های ارسالی و دریافتی شما استفاده می شود. بهتر است چیزی را تغییر ندهید و به شرکت میزبانی خود اعتماد کنید تا امنیت هاست و ایمیل هایتان را به خوبی مدیریت کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

پایدار سامانه

درود بر شما، به این امکان و ایمیل فوق Catch All گفته می شود، در مورد آن اگر جستجو کنید می توانید در ایمیل های پلسک هم از این امکان استفاده کنید، موفق باشید

۱۴۰۰/۸/۱۵

سامان

سلام ممنون مطالب خوبتون، توی پلسک میخوام ایمیلی داشته باشم که به هر ایمیلی از دامین ام ایمیل ارسال شد دریافت کنم و میل های جداگانه نسازم، یکی از دوستام این کارو انجام داده بود خیلی به درد بخور بود، ممنون میشم راهنمایی کنید

۱۴۰۰/۱/۲۰

دیدگاه شما

ثبت