شرکت طراحی سایتوبلاگمحتوای سایت10 نکته برای نوشتن متن صفحه درباره ما
10 نکته برای نوشتن متن صفحه درباره ما

10 نکته برای نوشتن متن صفحه درباره ما

صفحه درباره ما که تقریبا 99 درصد از سایت ها این صفحه را دارند یکی از اجزای مهم در سایت است که خیلی جدی گرفته نمی شود و اکثرا تصور میکنند صفحه درباره ما را باید چند خط بنویسند و زمان زیادی را برای محتوای آن صرف نکنند

صفحه درباره ما که تقریبا 99 درصد از سایت ها این صفحه را دارند یکی از اجزای مهم در سایت است که خیلی جدی گرفته نمی شود و اکثرا تصور میکنند صفحه درباره ما را باید چند خط بنویسند و زمان زیادی را برای محتوای آن صرف نکنند. در مورد صفحه درباره ما نکاتی وجود دارد که متاسفانه در اکثر سایت‌ها رعایت نمی‌شود و در بیشتر مواقع هنگام طراحی وب چند خطی به صورت عمومی توسط شرکت طراح سایت نوشته می شود. در ادامه در مورد این صفحه در سایت شما صحبت خواهیم کرد.

صفحه درباره ما معمولاً مورد غفلت قرار می گیرد. در اینجا نکات زیادی مطرح می‌شوند که البته رعایت کردن تمام آن‌ها قطعاً سخت خواهد بود؛ اما با توجه به این نکات می‌توان یک صفحه درباره ما ایجاد کرد که قابل قبول باشد. این صفحه صفحه‌ای از سایت است که برخلاف تصور قرار نیست در مورد خود سازنده سایت باشد بلکه در مورد مخاطبان خواهد بود. ایده‌ها باید کمک کنند تا نرخ تبدیل سایت بالا برود. این ایده‌ها می‌تواند شامل افزایش تماس‌ها، ثبت نام برای دریافت اطلاعات بیشتر و در حوزه B2B، ثبت نام برای ارسال کاتالوگ، ثبت نام برای خبرنامه و غیره باشد.

ده نکته مؤثر برای ایجاد صفحه درباره ما

1- تعریف کردن داستان

صفحه درباره ما جایی است که برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مخاطب بالقوه نقش به سزایی دارد. یکی ایده‌هایی برای بهتر و کاربردی کردن صفحه درباره ما، تعریف کردن داستان است. وقتی یک داستان در مورد اینکه چطور استفاده از خدمات و محصولات شما می‌تواند به مشتریان کمک کند، در اختیار دارید، حتماً آن را باید به اشتراک بگذارید. داستان‌های خوب برند شما را انسانی تر نشان می‌دهند. مردم اصولاً داستان‌ها را راحت تر باور می‌کنند. مثلاً می‌توان گفت که کاری که ما انجام می‌دهیم رفع مشکلات مشتریان در زمینه های مختلف و ارائه راه حل برای مسائل مختلف می‌باشد و آن شرکتی هستیم که این اقدامات را به درستی انجام می‌دهیم. بعد از آن داستان‌های واقعی انجام این مراحل را به صورت‌های مختلف در سایت قرار بدهیم.

داستان سرایی

2- ایجاد اعتماد

صفحه در مورد درباره ما دقیقاً جایی است که باید اعتبار و اعتماد رو در ذهن مخاطب ایجاد بکند؛ اما ایجاد اعتماد راه‌های متفاوتی دارد. اگر محتوای صفحه درباره ما جملات و عبارات سنگین باشند، به نظر می‌رسد که این روزها به سختی بتوان اعتماد مخاطب را جلب کرد البته در حوزه B2C و B2B این جملات می‌توانند متفاوت تعبیر شوند. مثلاً در حوزه B2B سعی می‌شود تا نمانام‌هایی که قبلاً به شرکت اعتماد کرده‌اند، نشان داده شوند تا اعتماد مشتری جدید به دست آید. در حالی که در B2C می‌شود با متن‌های خودمانی و متناسب با دایره لغات عموم مردم با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

ایجاد اعتماد

برای ایجاد اعتماد حوزه B2B صفحه درباره ما جایی است که در آن می‌توان با معرفی هیئت مدیره، در صورتی که افراد شناخته شده‌ای در حوزه کاری باشد، بسیار تأثیرگذار بود. در صورتی که مشتری‌های معروفی دارید به خصوص در حوزه B2C می‌توانید از این صفحه استفاده کنید. بسیاری از سایت‌ها لوگوی برندهای معروف را در صفحه درباره ما قرار می‌دهند که اعتماد مخاطبان را جلب کنند. در واقع درباره ما درباره شماست و درباره مشتریان است.

3- استفاده از ادبیات عامیانه

از گفتن جملات کتابی و جملاتی که فهم آن برای برخی از افراد سخت خواهد بود پرهیز شود. در این مورد فرقی ندارد که در B2B یا B2C کار انجام می‌شود و در هر دو باید این مورد رعایت شود. امروزه باید با زبان مردم با آن‌ها صحبت شود و ادبیات صفحه درباره ما واقعاً باید خودمانی باشد البته در حد و اندازه خودمانی بودن اختلافات زیادی وجود دارد. حتی در حوزه B2C هم امروز مهندسان و متخصصان در شرکت‌های مختلف افرادی با ادبیات عام هستند و به هیچ وجه از جملات از کلمات سنگین استفاده نمی‌کنند.

این افراد هم دارای ادبیات خودمانی هستند و به صورت سایر افراد جامعه صحبت می‌کنند؛ بنابراین باید در صفحه درباره ما به صورت خودمانی متن‌ها را قرار داد. در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که در صفحه درباره ما از عبارات تخصصی حوزه مورد نظر استفاده شود یا خیر. در واقع جایی که باید در آن از عبارت فنی استفاده کرد، صفحه معرفی محصول و خدمت است نه صفحه درباره ما. فقط در صورتی می‌توان از کلمات سنگین استفاده کرد که آن کلمه عنوان خدمت باشد. در این صورت مجبور خواهیم بود که از آن اسم ببریم اما تا جایی که ممکن است باید کلمات ساده شده و صنعت را به صورت خودمانی بیان کرد.

استفاده از ادبیات عامیانه

4- قالب و طرح صفحه درباره ما

طرح و رنگ و شکل صفحه درباره ما مهم است. به جای تکرار موارد سابق صفحه‌های درباره ما که در آن‌ها به شکل رسمی، ۴ پاراگراف خشک و رسمی پشت سرهم به معرفی شرکت و سوابق آن پرداخته می‌شد سعی کنید تا خلاق باشید. برای پرداختن به سوابق و معرفی شرکت بهتر است که از رویکردهای مؤثری مثل ذکر اینکه ما در این سال‌ها این اقدامات را انجام داده‌ایم، استفاده کرد.

5- ساختارشکنی

ساختار شکنی موضوعی است که در بازاریابی بسیار مورد اهمیت است. در این کار باید تمایز ایجاد شود. به هر مطلب و مقاله ای در مورد بازاریابی مراجعه کنید، حتماً به این کلمه برخورد می‌کنید. صفحه درباره ما دقیقاً جایی است که می‌توان در آن تمایز خود را با رقبا نشان داد. یکی از کارهایی که در صفحه درباره ما انجام می‌شود، گذاشتن عکس همکاران است که در واقع نوعی تمایز هم محسوب می‌شود. کسانی که در شرکت شما کار می‌کنند به همراه کاری که انجام می‌دهند، می‌توانند در این صفحه معرفی شوند. مثلاً این کار در سایت tizland.ir انجام شده است. بهتر است که در صورت گذاشتن عکس به صورت خودمانی باشد. در واقع سعی در حفظ استایل کلی داشته اما عکس پرسنلی هم قرار داده نشود. در کنار عکس‌ها، وظایفی که پرسنل انجام می‌دهند هم مطرح می‌شوند. در واقع این کار مجموعه کارهایی که شرکت انجام می‌دهد را به مخاطب اطلاع رسانی می‌کند و در عین حال متمایز هم هست.

صفحه درباره ما - سایت تیزلند

6- قرار دادن رسانه در صفحه درباره ما

درباره ما جایی است که باید به دیگران فرصت حرف زدن درباره خود را داد. می‌توان فایل صوتی و یا ویدیویی مشتری، رضایت نامه‌های مشتری و رضایت نامه‌های فردی را در آن قرار داد که خیلی هم مؤثر هستند. این کار هم باعث ایجاد اعتماد در مشتریان می‌شود و هم این که مردم حرف افرادی که شبیه خودشان هستند را بهتر قبول می‌کند. شرکت‌ها معمولاً به مبالغه کردن متهم هستند و با استفاده از حرف‌های مشتریان در صفحه درباره ما از این اتهامات می‌توان راه خلاصی پیدا کرد.

7- بهره گیری از کارمندان

صفحه درباره ما جایی است که کارمندان باید درباره شما حرف بزنند. این کار هم می‌تواند ایده مناسبی باشد. در این روش باید اجازه دهید که کارمندان به معرفی شرکت بپردازند. در بعضی از موارد افرادی که برای شما کار می‌کنند، خیلی بهتر می‌توانند خدمات را به مخاطبان توضیح دهند. این کار بسیار بدیهی به نظر می‌رسد؛ اما مشاهده می‌شود که اغلب آن را عملی نمی‌کنند.

8- غیرمنتظره بودن صفحه درباره ما

صفحه درباره ما باید غیرمنتظره باشد و البته صفحه معرفی خدمات و محصولات فرمت مشخص خود را دارد. اگر در حوزه B2B فعالیت می‌کنید، بر روی داده، بروشور و کاتالوگ ویدیو معرفی محصول زیاد مانور داده می‌شود. اگر در حوزه B2C فعالیت می‌کنید بیشتر روی مزایای کاربردی تمرکز می‌شود. این موارد دارای استانداردها و نمونه‌هایی می‌باشند و می‌توان با مراجعه به این نمونه‌های مناسب، این اقدامات را در سایت انجام داد؛ اما صفحه درباره ما واقعاً باید متفاوت و متمایز و حتی غیر منتظره باشد. این غیر منتظره بودن در جایی و به دلیل خاصی کارآمد خواهد بود. غیرمنتظره بودن و شبیه صفحات دیگر نبودن باید حتماً در مورد صفحه درباره ما اعمال شود.

غیره منتظره بودن

9- دوست داشتنی بودن

صفحه درباره ما باید دوست داشتنی و در خاطر ماندنی باشد. با در نظر گرفتن نکاتی که ارائه شد، می‌توان یک صفحه درباره ما مناسب داشت که در خاطر مخاطب و یا بازدید کننده سایت ماندگار شود. در واقع اینکه صفحه درباره ما باید متمایز و غیر منتظره باشد هم به این دلیل است که تمایز باعث افزایش ماندگاری در ذهن مخاطب خواهد شد.

ویژگی های صفحه درباره ما

10- قرار دادن انواع محتوا

مطلب قابل ذکر دیگر این است که از همه انواع محتوا باید در آن استفاده کرد. امروزه سرعت اینترنت عموم مردم به اندازه‌ای هست که بتوان هم از ویدیو و هم از تصاویر زیبا و جذاب در صفحه درباره ما استفاده کرد. در سال‌های گذشته به دلیل سرعت پایین اینترنت و دیده نشدن محتوا از قرار دادن ویدیو و فایل صوتی در صفحه خودداری می‌شد، مگر اینکه کاملاً الزامی بود و محتوای آن با متن قابل ارائه نمود. اگر هم قرار دادن فیلم لازم بود، لینک قرار داده می‌شد تا مخاطب خود آن را دانلود کند؛ اما امروزه محدودیت‌ها هر روز کمتر و کمتر می‌شوند و تولید ویدئو و فایل صوتی هم بسیار راحت تر و در دسترس شده است. برای راحتی انجام کار باید از برنامه‌های مختلفی که برای ساخت فایل‌های صوتی و ویدئویی طراحی شده‌اند و همچنین سرویس‌های آنلاین استفاده کرد.

منبع: برگرفته از ارائه مهندس عادل طالبی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

eli ?????

خیلی مطالب کامل و جالب بود کلی استفاده کردم ممنونم ازتون بابت علم تون که در اختیار میزارین

۱۴۰۲/۶/۳

فلورا

بسیار عالی بود - متشکرم

۱۴۰۲/۳/۲۵

سپنتا

صفحه درباره ما رو هیچکس جدی نمیگیره همه یه سایت پیدا میکنن و متن آماده واسه درباره ما کپی می کنن من خیلی وقته دارم وقت میذارم یه چیز خوب بنویسم و به مقاله شما که رسیدم هیجان زده شدم و استفاده کردم واقعا دم شما گرم و خدا قوت

۱۴۰۰/۸/۱۲

روهام

مطالب فوق العاده ای بود برای طراحی یک صفحه درباره ما جامع و کامل، ممنون از زحمات شما استفاده کردم مفید بود

۱۴۰۰/۶/۱۵

دیدگاه شما

ثبت