خانهوبلاگافزایش فروشطراحی سایت چیست؟
طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟

ابتدا باید بدانیم که خود وب سایت چیست و چگونه کار می کند تا بتوانیم در مورد طراحی وب سایت و صفحات وب صحبت کنیم. اگر در مورد وب سایت و نحوه عملکرد آن نمیدانید این مقاله را مطالعه بفرمائید و تا پایان مقاله با ما همراه باشید.  

طراحی سایت و یا وب سایت

اینترنت رگ حیات زندگی مدرن است، کسب و کار شرکت ها یا افراد بدون اتکا به اینترنت، خواه برای تحقیق، انتشار و یا ارتباطات نیست و قانونی که همه کاربران اینترنت به آن مراجعه می کنند، وب سایت ها، سایت های طراحی شده هستند که اینترنت را جذاب و برای کاربران عادی جذاب و قابل دسترس کرده اند.

اینترنت بدون وب سایت ها بدون طراحی این سایت ها معنایی نخواهد داشت و کاربرد های خاصی دارد که برای عموم قابل استفاده نخواهد بود. در این مطلب میخواهیم با وب سایت ها و در نگاه کلی تر با طراحی این وب سایت ها آشنا شویم و دید کلی و مناسبی را برای طراحی وب سایت داشته باشیم.

وب سایت هایی با انواع و اهداف مختلف هستند که هر کدام تفاوت های بسیاری با هم دارند و فرآیند طراحی مختلف و متنوعی دارند اما در نگاه کلی تر و از بالا همگی آنها مشترکاتی دارند که در طراحی سایت استفاده می شوند که به این موارد اشاره خواهیم کرد.

سایت چیست؟

پیش از آنکه پروسه طراحی سایت و انواع آن را از جهت قیمت و ابعاد فنی نظیر امنیت، امکانات، زیرساخت و خدمات ارائه شده مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، لازم است تا با ماهیت اصلی و منطقی سایت آشنا شده و دریابیم که وب سایت چیست؟ و تاریخچه شکل گیری و هدف آن چه بود.

ماهیت سایت را در مقاله ای جدا بصورت تخصصی بررسی کرده ایم، اما بصورت کلی: وب سایت مجموعه ای از صفحات وب و محتوای مرتبط است که با یک نام دامنه مشترک شناسایی شده و حداقل در یک وب سرور منتشر می شود. وب سایت ها معمولاً به موضوع یا هدف خاصی مانند اخبار، آموزش، تجارت، سرگرمی یا رسانه های اجتماعی اختصاص داده می شوند.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی سایت‌های تجاری هستند که با استاندارد هایی طراحی می شوند که از قوانین تجارت الکترونیک پشتیبانی می‌کنند، بنابراین با وب سایت هاست که خریدها از طریق اینترنت انجام می‌شود. سایت‌های آموزشی نیز وجود دارد که از آموزش الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند، کلاس‌های مجازی بین معلم و دانش‌آموز از طریق این سایت ها برگزار می‌شود و سایت‌های فرهنگی نیز وجود دارند که تعدادی از مطالب متنوع را به نمایش می‌گذارند. اطلاعات فرهنگی و کتاب، سایت های شبکه های اجتماعی، سایت های مشاوره و خدمات، و بسیاری موارد دیگر که قابل شمارش نیستند. زیرا نمی توان اهداف آن ها را که در واقع اهداف مختلف و نیاز های مختلف انسان است برشمرد. یکی از محبوب ترین طراحی ها برای طراحی سایت آموزش زبان های خارجی می باشد.

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت از دو قسمت تشکیل شده است، بخشی که برای کاربر ظاهر می شود و رابط وب سایتی است که با آن سروکار دارد و بخشی از کاربر پنهان می شود که قسمت نرم افزاری است که رابط وب سایت را روح می بخش و قابل تغییر می کند و پویایی می دهد و انجام می دهد. وظایف و رویه‌های وب‌سایت هنگام ایجاد و طراحی یک وب‌سایت، این دو بخش مورد توجه قرار می‌گیرند و به یکدیگر پیوند داده می‌شوند تا یک وب‌سایت کامل را تشکیل دهند. یکی از مشاغلی که طراحی سایت برای آن ها الزامی می باشد رستوران ها و هتل ها هستند، طراحی سایت رستوران و طراحی سایت هتل یکی از بهترین گزینه ها برای فروش بیشتر می باشد.

هر سایت بر روی چندین برنامه گرافیکی و همچنین کدنویسی طراحی شده است که مهمترین آنها عبارتند از: فتوشاپ، فیگما و بسیاری از برنامه هایی که بصورت تخصصی از آنها در طراحی سایت استفاده می شود. همچنین طراحی های آماده نیز برای سایت ها وجود دارد که نیازی به دانش تخصصی ندارند و از قبل برنامه نویسی شده اند و دانلود و نصب می شوند. در مورد برنامه نویسی سایت چند زبان کد نویسی وجود دارد که مهمترین آنها PHP و ASP.NET است. دو زبان طراحی سایت محبوب که به ترجمه و پیاده سازی قسمت اول طراحی شده یعنی ظاهر گرافیکی سایت کمک می کند.

شروع وب سایت

بخش اول یا همان طراحی قالب و ظاهر وب سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی محدودی که مخصوص پیاده سازی آن ظاهر اولیه که فقط بصورت تصویر طراحی شده است کمک می کند که عبارتند از HTML و CSS که مرورگر شما ساختار آن را می داند و می تواند آن را ترجمه کند به حالت بصری و قابل مشاهده تبدیل خواهد کرد، اما اینکه چگونه داده ها و قسمت های سایت به ترتیب و وابسته به یکدیگر هستند را برنامه نویس و طراح سایت از قبل برنامه ریزی کرده است. بسیاری از شرکت ها هستند که کار طراحی سایت انجام می دهد که می توانید به آنها سفارش طراحی یک سایت کاملا اختصاصی با تنوع ظاهری و عملیات نامحدود بدهید.

در مقابل برنامه ها و سیستم هایی هستند که قالب های آماده، قالب های از قبل طراحی شده یا قالب های آماده رایگان و اوپن سورس و برنامه نویسی را ارائه می دهند که این موارد حالات مختلفی دارند. برخی تخصصی هستند تا برنامه نویسان مرحله طراحی بتوانند از آن برای پویا سازی و داینامیک کردن داده های قابل نمایش سایت استفاده کنند و برخی دیگر بصورتی نوشته و طراحی شده اند که بدون دانش تخصصی توسط هر فردی قابل استفاده خواهند بود

ملاحظات طراحی سایت

شکل کلی سایت و میزان جذاب بودن آن مهم است، اما در تقسیم بندی بخش های مختلف آن باید آرام، سبک و روان عمل شود. هر وب سایت باید از 3 قسمت اصلی، سربرگ، بدنه و فوتر تشکیل شده باشد. با این ساختار شما می توانید محتوا را کنترل کنید و برای هر قسمت در ارائه و شکل محتوای مخصوص خود استفاده شود، اما شکل کلی نمایش اطلاعات در طراحی سایت همین سه قسمت است.

سربرگ یا هدر (Header)

هدر شامل منوی اصلی، فضایی برای نمایش لوگو و معرفی برند، فیلد جستجو و دکمه ورود یا ثبت نام است.

بدنه یا بادی (Body)

بدنه شامل یک نمایشگر تصویر یا یک تصویر بزرگ از سایت یا یک تصویر جانبی است، سپس بر اساس هدف سایت تقسیم بندی می شود، اما اغلب به سه یا چهار موضوع مهم در سایت با یک تصویر کوچک تقسیم می شود. تصویر آن و پیوندی به صفحه اختصاص داده شده به هر موضوع، و سپس پیوندهای اضافی به موضوعات و پیوند در یک تصویر کوچک از یک موضوع، یا یک نمایشگر تصویر کوچک است.

پاورقی یا فوتر (Footer)

فوتر سایت حاوی لیستی از اطلاعات تماس (صفحه اصلی/درباره ما/تماس با ما)، نمادهای رسانه های اجتماعی یا پیوند آنها، و همچنین عبارت و نماد ها و محوز ها، در انتها نیز حق کپی رایت قرار خواهد گرفت.

رنگ بندی در طراحی سایت

در مورد رنگ‌های سایت، رنگی که در بیشتر بخش های سایت استفاده کرده‌اید باید همان رنگی باشد که با آن برند خود را معرفی میکنید، یا هرچه پایین می‌رویم، سایت یک درجه بندی از ۳ رنگ از تیره‌تر به روشن‌تر باشد بهتر است. رنگ های مناسب باید در کنار انتخاب شوند که هارمونی داشته باشند، می توانید آنها را از پالت های رنگ که در برنامه فتوشاپ و اینترنت پیدا می کنید استخراج کنید و رنگ خاصی را که مدنظرتان هست پیدا کنید و در پروسه طراحی سایت خود قرار دهید و رنگ های مناسب را در کنار هم معرفی و بیانگر برندینگ شما است را برای کاربر آشکار کند.

رنگ های سایت حداکثر از 3 رنگ نباید بیشتر باشند. شکل و اندازه سایت و جزئیات ساختار داخلی سایت در حال حاضر باقی مانده است و از یک طراح به طراح دیگر و یک شرکت با شرکت دیگر فرق می کند و این چیزی است که باعث تمایز در زمینه طراحی می شود اما اصول اولیه مواردی هستند که به عنوان مناسب ترین راه های طراحی وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی برای کاربر مورد توافق قرار گرفته اند.

طراحی سایت چیست؟ کلمه طراحی سایت اشاره دارد به طراحی صفحات وبی که در اینترنت به نمایش گذاشته می شوند.

ابتدا باید بدانیم که خود وب سایت چیست و چگونه کار می کند تا بتوانیم در مورد طراحی وب سایت و صفحات وب صحبت کنیم. اگر در مورد وب سایت و نحوه عملکرد آن نمیدانید این مقاله را مطالعه بفرمائید و تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در واقع این موضوع برمیگردد به تجربه کاربر (UX) یا رابط کاربری (UI) و ارتباطی که کاربر با وب سایت برقرار میکند که در ادامه بصورت مختصر به این موارد خواهیم پرداخت.

شاید این موضوع در ابتدا کمی گنگ به نظر می رسد اما همراه ما باشید تا موضوع طراحی وب سایت را برایتان شفاف و روشن تر کنیم.

تجربه کاربر یا همان User Experience که بطور مختصر با UX نوشته می شود در واقع تجربیاتی است که در استفاده از یک محصول یا یک ابزار خاصی در ذهن می نشیند و برای کاربر قابل فهم و قابل پیش بینی می باشد. اگر با مفهوم واقعی تجربه کاربر نا آشنا هستید و میخواهید بیشتر در مورد آن بدانید مقاله UX چیست را مطالعه فرمایید تا با تجربه کاربری آشنا شوید.

از بحث اصلی دور نشویم، تجربه کاربر در استفاده از صفحات وب و اینترنت و استفاده از نرم افزار متفاوت است.

طراحی سایت قبلا بر روی طراحی صفحاتی برای مرورگر های وب دسکتاپ ها متمرکز بود، اما از سال 2010 به بعد طراحی سایت برای مرورگر های گوشی تلفن همراه، اسمارت فون ها و تبلت ها تبدیل شده و بطور فزاینده ای مهم شده است.

طراح وب بر روی ظاهر، صفحه بندی و در برخی موارد بر روی محتوای وب سایت کار می کند. طراحی ظاهر به معنی رنگ، اندازه، فونت، تصاویر مورد استفاده و غیره می باشد.

طراحی صفحه بندی سایت به نحوه ساختار اطلاعات و طبقه بندی آنها اشاره دارد که مثلا در سمت راست صفحه ای که نمایش مقاله را نشان می دهد لیستی از آخرین مقاله ها هم به نمایش گذاشته شود.


مقاله اهمیت داشتن وب سایت را مطالعه نمایید


طراحی سایت حرفه ای و خوب باید به راحتی قابل استفاده باشد، زیبا و خوش آیند باشد و از همه مهم تر مناسب برای مخاتبان خاص آن محصول یا برند باشد. صفحات وب بسیاری وجود دارند که بسیار زیبا در عین حال که ساده و راحت طراحی شده اند و هیچ اطلاعات و قابلیت های اضافی که باعث سر در گمی کاربران شوند در آنها دیده نمی شوند.

سنگ بنای محصول ارزشمند یک طراح وب در واقع وب سایتی است که برنده باشد و مخاطبان هدف را افزایش دهد.

انواع طراحی سایت

طراحی وب سایت از نظر نوع طراحی و واکنشی که نسبت به دیوایس باز کننده آن سایت نشان می دهند متفاوت می باشد، طراحی واکنشگرا به دو روش اجرا می شود که به آنها طراحی سایت ریسپانسیو و طراحی سایت تطبیق پذیر میگویند. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید می توانید مقاله تفاوت طراحی سایت واکنشگرا و انطباقی را که کامل توضیح داده ایم مطالعه کنید و با این مفاهیم اولیه طراحی آشنا شوید. همچنین وب سایت ها ممکن است بصورت استاتیک یا داینامیک باشند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند، تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک را مطالعه بفرمائید تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

طراحی سایت در ظاهر شاید نیاز به تعریف و توصیف نداشته باشد اما این روز ها انقدر تنوع طراحی وب سایت فاکتور های ریز و درشت دارد که ممکن است در انتخاب یک شرکت طراحی دچار سردرگمی شوید.

شرکت طراحی سایت پایدارسامانه آماده ارائه هر گونه مشاوره رایگان چه در زمینه مشاوره فنی برای انتخاب درست نوع تکنولوژی مورد استفاده و چه در زمینه قیمت گذاری طراحی سایت منصفانه با عملکرد مطلوب برای سایر استعلام ها و مذاکرات شما می باشد.

در صورتی که نیاز های خودتان را با ما در میان بپذارید و اطلاعاتی مختصری از کسب و کار خود در اختیار ما بگذارید ما یک نسخه پروپوزال رایگان برای شما تهیه و ارسال میکنیم که در آن به جزئی ترین موارد و مراحلی که وب سایت شما طراحی می شود و همجنین ریز امکانات یک وب سایت چه از نوع شرکتی و معرفی خدمات و چه از نوع فروشگاهی و نمایش و فروش محصولات باشد، بند به بند برای شما لیست می کنیم و رایگان در اختیارتان قرار می دهیم. حتی اگر تصمیم به سفارش سایت از شرکت پایدار سامانه نیز نداشته باشید قطعا این پروپوزال به درد شما می خورد و می توانید هم در جهت بازارسنجی و نیازسنجی از آن بهره ببرید و هم در طول مزاکره با دیگر شرکت های طراحی سایت از این نکات استفاده مفیدی کنید. در خدمتتان هستیم!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

نظرات کاربران

لوازم جانبی نوکیا

ممنونم از بابت مطالب خوب و مفیدتون

۱۴۰۲/۵/۳

پایدار سامانه

سلام به طور خیلی مختصر اگر بخوایم توضیح بدیم. در وب سایت فروشگاهی درگاه پرداخت دارید ولی در سایت های محصول محور یا نمایش محصول درگاه پرداخت و پرداخت اینترنتی ندارید. یعنی محصول شما وجود داره، دسته بندی محصولات هست، سبد خرید هم میتونه داشته باشه ولی امکان پرداخت از طریق درگاه بانکی نداره. معمولا برای کسب و کارهایی که تعداد محصولات اونها کم هست و همینطور تمایلی به ارائه قیمت ندارند کاربرد داره. امیدوارم پاسخ رو گرفته باشید. شاد باشید…

۱۴۰۰/۲/۱

پایدار سامانه

سلام مقاله رو مطالعه بفرماید متوجه میشید دوست عزیز

۱۴۰۰/۲/۱

پایدار سامانه

سلام قیمت هر سایتی متفاوته و به نوع امکانات و نیز طراحی قالب بستگی داره. لطفا تماس بگیرید شما رو راهنمایی میکنن. شاد باشید.

۱۴۰۰/۲/۱

پایدار سامانه

سلام هزینه طراحی وب سایت بستگی به امکاناتی داره که شما برای سایتتون در نظر گرفتید. برای مثال ممکنه شما انتظار داشته باشید که در سایتتون امکانات اولیه داشته باشید و امکان منحصر به فرد یا ویژه ای را نخواهید و فقط قصد شما داشتن یم سایت هست که بتونید شرکت خودتون رو معرفی بفرمایید و یا وب سایت فروشگاهی بخواهید و در کنار اون بخواهید فروش آنلاین و درگاه پرداخت داشته باشید یعنی یک فروشگاه اینترنتی بخواهید . ممکن هم هست کسی هدفش از داشتن یک سایت اینه که یک وب سایت فروشگاهی داشته باشه که صرفا محصولاتش رو نمایش بده و قصد داشتن فروش آنلاین و درگاه پرداخت نداشته باشه و &#8230; اولین کاری که می کنیم اینه که امکانات مورد نظرتون را از شما سئال می کنیم سپس با توجه به موارد فوق برای شما یک پروپوزال جامع از روند انجام کار، کد نویسی، مراحل انجام طراحی از تایید طرح اولیه تا تحویلگیری در اون شرح داده شده و برآوردی از قیمت طراحی سایت و زمان انجامش رو ارائه میدهیم و به طور کاملا رایگان برای شما ارسال می کنیم و در صورت تمایل و تایید پروپوزال، پیش نویس قرارداد طراحی سایت برای شما ارسال خواهد شد. برای اینکه اطلاعات کامل تری رو از روند طراحی سایت ما داشته باشید می تونید به صفحه طراخی سایت مراجعه کنید یا از طریق لینک زیر بخواهید. <a href="https://paydarsamane.com/طراحی-سایت" target="_blank" rel="nofollow">طراحی سایت</a>

۱۳۹۸/۲/۱۹

طراحی وب سایت چیست

۱۳۹۷/۶/۲۸

نیکو سرشت

فرق بین سایت فروشگاهی با محصول محور چیست؟ من این رو در سایت شما دیدم یعنی توی تقسیم بندی طراحی سایت نوشته بود. از لحاظ قیمت و هزینه و ساختار چه تفاوتهایی دارد؟ ممنون میشم کامل و خوب پاسخ بدید. ایمیلم رو هم ثبت کردم.

۱۳۹۷/۵/۲۷

دیدگاه شما

ثبت