شرکت طراحی سایتوبلاگبازاریابی اینترنتیبهترین موتورهای جستجو در جهان
بهترین موتورهای جستجو در جهان

بهترین موتورهای جستجو در جهان

امروز ما در مورد بهترین موتورهای جستجوی جهانی صحبت خواهیم کرد، اگر فکر می کنید تنها موتور جستجوی گوگل در صحنه است، در اشتباه هستید،

امروز ما در مورد بهترین موتورهای جستجوی جهانی صحبت خواهیم کرد، اگر فکر می کنید تنها موتور جستجوی گوگل در صحنه است، در اشتباه هستید، تعداد زیادی موتورهای جستجو در سراسر جهان وجود دارند که به میلیون ها نفر خدمت کرده اند. البته بخش عمده ترافیک ورودی از وب سایت ها توسط خود گوگل به تنهایی انجام می شود یعنی نزدیک به 75 درصد و این رقم قابل توجه هم هست، اما بد نیست با سایر موتور های جستجوگر نیز اشنا شوید.

البته اگر با مفهوم و ماهیت موتور جستجو آشنایی ندارید ابتدا مقاله موتور های جستجو چیست را مطالعه فرمائید و پس از آن به خواندن این مطلب ادامه دهید. می خواهیم به برخی از معروف ترین و بهترین موتورهای جستجو اشاره می کنیم که ممکن است قبلاً در مورد آنها نشنیده باشید.

لیست بهترین موتور جستجو در جهان

موتور جستجوی گوگل (Google)

همانطور که انتظار می رفت، موتور جستجوی گوگل با تفاوت بسیار زیاد 66 درصدی نسبت به موتور جستجوی Bing رقیب اول را به خود اختصاص داد.

طبق گزارشات، 74.52 درصد از جستجوهای اینترنتی از طریق گوگل انجام می شود، در حالی که 7.98 درصد از طریق موتور جستجوی بینگ انجام می شود. گوگل همچنین با 93 درصد سهم بازار موتورهای جستجو در دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها را در اختیار دارد!

از این ارقام می توان قدرت گوگل غول پیکر را در بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان مشاهده کرد.

موتور جستجوی بینگ (Bing)

بینگ تلاش مایکروسافت برای به چالش کشیدن گوگل در زمینه موتورهای جستجو است، اما با وجود تلاش های انجام شده، هنوز نتوانسته است کاربران را متقاعد کند که موتور جستجوی آنها می تواند نتایج بهتری نسبت به گوگل تولید کند، با وجود این که بینگ همچنان یکی از بهترین موتورهای جستجو در سراسر جهان است.

موتور جستجوی یاهو (Yahoo)

از اکتبر 2011، Yahoo Search توسط بینگ اداره می شود. یاهو همچنان محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل است و طبق گزارشات رتبه چهارم را در لیست موتورهای جستجو مورد استفاده دارد.

موتور جستجوی Ask

Ask.com که قبلاً با نام Ask Jeeves شناخته می شد، تقریباً 0.05 درصد از سهم جستجو را به خود اختصاص می دهد. ASK بر اساس فرم پرسش/پاسخ است که اکثر سوالات توسط سایر کاربران یا در قالب نظرسنجی پاسخ داده می شود.

همچنین به طور کلی قابلیت جستجو را دارد اما نتایج معمولاً در مقایسه با گوگل یا حتی بینگ و یاهو از نظر کیفیت پایین تر است.

موتور AOL.com

بر اساس گزارش NetMarketShare، وب سایت AOL محبوب و قدیمی هنوز در 10 موتور جستجوی برتر با سهم بازار نزدیک به 0.04 قدیمی است. شبکه AOL شامل بسیاری از وب سایت های محبوب مانند engadget.com، techchrunch.com و huffingtonpost.com است.

موتور جستجوی بایدو (Baidu)

بایدو در سال 2000 تاسیس شد و محبوب ترین موتور جستجو در چین است. سهم بازار Baidu به طور پیوسته در حال افزایش است و طبق ویکی پدیا، بایدو به 1 میلیارد درخواست جستجو در ماه سرویس می دهد. در حال حاضر در رتبه بندی الکسا رتبه 4 را دارد.

موتور جستجوی Wolframalpha

Wolframalpha با سایر موتورهای جستجو متفاوت است. به عنوان یک موتور دانش محاسباتی به بازار عرضه می شود که می تواند حقایق و داده های مربوط به تعدادی از موضوعات را در اختیار شما قرار دهد. می تواند انواع محاسبات را انجام دهد، برای مثال، اگر “وام مسکن 2020” را به عنوان ورودی وارد کنید، مبلغ وام، سود پرداخت شده و غیره را بر اساس تعدادی از فرض ها محاسبه می کند.

موتور جستجوی DuckDuckGo

طبق آمار duckduckgo در اکتبر 2018، duckduckgo روزانه بیش از 30 میلیون جستجو انجام می دهد.

این موتور دارای مزایای متعددی نسبت به سایر موتورهای جستجو است. دارای رابط کاربری زیبا، کاربران را ردیابی نمی کند، تبلیغات زیادی ندارد و دارای تعدادی ویژگی عالی دیگر مانند (فقط یک صفحه از نتایج و شما می توانید از طریق دکمه بارگیری بیشتر بدون نیاز به پیمایش با صفحه بیشتر بارگیری کنید) دکمه هایی مانند Google، می توانید مستقیماً در سایر وب سایت ها و غیره جستجو کنید).

آرشیو اینترنت (Internet Archive)

archive.org یک موتور جستجوی آرشیو اینترنتی است. شما می توانید از آن برای مشاهده یک وب سایت خاص از سال 1996 استفاده کنید. اگر می خواهید تاریخچه یک دامنه را ردیابی کرده و نحوه تغییر وب سایت ها در طول سالها را مورد تحقیق قرار دهید، این ابزار بسیار مفید است.

موتور جستجوی Yandex

طبق رتبه بندی سایت الکسا، سایت یادندکس Yandex.ru در بین 30 وب سایت محبوب ترین در سراسر جهان در اینترنت با رتبه 4 در روسیه قرار دارد.

Yandex خود را به عنوان یک شرکت فناوری معرفی می کند که محصولات و خدمات هوشمند را با استفاده از یادگیری ماشین و AI می سازد. بر اساس ویکی پدیا، Yandex بزرگترین موتور جستجو در روسیه را با سهم بازار 65٪ در آن کشور اداره می کند.

بهترین موتور جستجو چیست؟

به عنوان آخرین کلمه، اگر به دنبال عبارت “بهترین موتور جستجو چیست؟” در هر یک از موتورهای جستجوی فوق، پاسخی دریافت خواهید کرد که گوگل بهترین و محبوب ترین موتور جستجو است و بینگ در رتبه دوم (در سطح جهانی) قرار دارد.

اینها بهترین و محبوب ترین موتورهای جستجو در اینترنت امروز بودند.

نوشتن یک جمله برای جستجو در گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگری نتایج زیادی را نشان می دهد. رتبه بندی این نتایج و نمایش برخی نتایج در صفحه اول و رتبه های بالاتر وظیفه گروهی از الگوریتم های توسعه یافته است که جهت بهینه سازی و کار بر روی این الگوریتم ها باید با مفهوم سئو آشنا باشید و بدانید که سئو یا SEO چیست، می توانید مقاله مرتبط با سئو را که در جهت همین بهینه سازی ها نوشته شده است مطالعه بفرمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد سئو سایت نیز می توانید با ما تماس بگیرید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت